Nuffnang

Thursday, December 18, 2008

yeahhh... rafiq dah besoorrr.....

Muhammad Rafiq Syahmi Bin Rasid
4 tahun 4 bulan...

hiksss.....n3 kali ni khas utk anak sulung aku.... si rafiq ni.... sebenarnya aku nak story kat korang... selama 2 minggu rafiq duk kat ipoh ngan atok nenek dia.... insyaallah mesti ada perubahan kat anak aku ni..... perubahan yg aku dpt kali ni memang best......

Rafiq dah stop minum susu dalam botol.....hehehehe.... kalau tidak....punya payah korang tau.... so aku ingat dia dah stop botol... bleh ler kurangkan sikit bajet tu.... tp aku nak teruskan jugak dia minum susu..... so masa mula² tu... dia nak ler jugak minum susu dalam cawan.... tp skrg dah seminggu.... tak nak langsung minum susu.....

so.. dia byk minum milo, vitagen, yakult... haaaa adik beradik tu ler.... kira ok ler tu kann... kalau tidak.... bajet susu dia jer RM100 sebulan.. so dah jimat kat situ..... tp dalam almari tu.... ada lagi 2 peket susu rafiq yang tak buka lagi.... errmm sesapa anak korang yg minum susu Dugro (Dumex) perisa coklat utk 4 hingga 6 tahun tu.... sila ler hubungi aku... kekekeke.... aku bleh ler jual murah..... hiksss....

so...syabas rafiq.... dan syabas atok nenek sbb telah berjaya berhentikan rafiq dari isap botol susu...yeahhhh...anak mama dah besoorrr....... botol susu dah bleh buang...... muaahhh rafiqq...!!!


gambar ni baru jer amik tengahari tadi.... amik rafiq kat sekolah.... hantar balik umah sbb sepupu dia ada kat umah


muaahhh... sayang anak mama....!!!! pasni bajet utk baby plak errkk........

5 comments:

jesnita_ns said...

rafiq tau arr bajet dia dh lari kt bakal adik dia..tu yg dia berhenti..hehehe

sHiReEn said...

alahaii...sedihnyer statement ko tu tau....seolah² macam rafiq beralah....faham bajet papa ngan mama dia...hiksss

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam
wah bagusnya rafiq dah benti isap susu, anak sulung akak susah tul nak benti, asyik-asyik nak nyonyot

sHiReEn said...

salam perkenalan kak....
itupun atok ngan nenek dia yg ajar slow²...sbb atok nenek dia pandai pikat hati dia..hehehehe

Anonymous said...

ha'ah nmpknya mmg rafiq nih cucu kesayangan dan dia pun sgt benor dgn atok dan nenek dia..

harap2 anak aku gitu jgk le nnt.. at least kalo x dgr kata aku kata tok nenek dia nk dgr kira orait gak tuh..

jgn sedih shireen..itu la anak sulung w/pun dia x faham tp dia tetap ada naluri tuhan bg.. along kan kene beralah dgn adek ataupun itu la tuhan kata setiap anak tuh ada rezekinya..

mungkin itu caranya..jgn sedih ye :)