Nuffnang

Friday, December 26, 2008

BOY or GIRL...????

Arini aku duk lepak jer kat umah.... anak² buah aku aku plak tak sihat... asyik muntah jer... ntah apa ler depa makan..... agaknyer makan jagung kat wayang semalam kot.... agaknyer lah....hubby pun sakit perut.... asyik tutttttttttt jer......

pagi tu.... mak mertua aku bawa arr budak² ni pi klinik..... kakak ipar aku keja.... yerlah mana bleh cutikan... baru jer lapor diri... lagi mau cuti kaaaa?? ada yang kena penampor......

pas budak² tu makan ubat... dah penat uweekk...uwekkk.... tengahari tu dah okey sikit.... tp si idin tu plak demam..... pagi tadi masa pi klinik ko tak nak demam.... dlm kul 3 tu... hubby bawa si idin tu pegi klinik An-Nur..... aku pun ikut join sekali......

sampai jer klinik tu..... mak mertua aku tgh register utk si idin tu... aku pun gatal mencelah.....

kak... kat sini ada ultrasound tak??
ada....
baper hinggit??
kalau print gambar RM25...kalau tak nak print gambar RM20....
uuikkk....murahnyer....

aku pun goda arrr hubby..... hubby tak nak scan² ni..... dia kata tunggu jer arrr baby kuar.... hubby sebenarnya takut bini dia ni kecewa kalau doc sahkan baby nom 3 ni boy lagi.....

disebabkan aku ni gatal jugak... aku pun register...hiksss.... dan keputusannyer.... hikssss.... doc kata kemungkinan besar anak aku kali ni LELAKI........ walaupun hati aku sikit terluka.... hehehehe... aku tetap bersyukur... sbb doc kata.. perkembangan baby okey mengikut usia dia... Alhamdulillah......

BOY or GIRL...... aku bersyukur dengan rezeki yang telah Allah berikan... semoga baby lahir dengan sihat dan sempurna....AMIN...

tapi jauh di sudut naluri aku...... aku masih mengharapkan keajaiban berlaku....mana ler tahu nanti baby kuar... girl kan..... scan pun bukan betul sangat..... ini ayat sedapkan hati.... tp mana ler tahu..... AMIN....

6 comments:

MKBS Resources Sdn. Bhd said...

Takpe la shireen...boy or girl..asal sempurna dan selamat. Akupun kalau bole lepas ni nak gurl gak...kalu kembar lagik aku suke...wakakakaka... moga ko selamat yer...

sHiReEn said...

AMIN anie... aku pun doa asal baby sihat sempurna... tapi biasa arr.. tipu lah aku ckp... kalau aku tak teringin nak baby girl kan... sbb aku dah ada 2 hero... takpe...takpe... cuba lagi.... kerajaan kasi cuti bersalin sampai 5 orang anakkan??? hiksss

Anonymous said...

yek shireen cuba lg..

aku pun buat masa skang kosongkan otak pk baby girl ke boy..

kang baby majuk susah pulak..

penah tau kwn mak aku dia ada 5 anak pompuan.. pastuh kan dia peknen lg dia jmpa mana2 baby girl dia men2 sat pastuh dia ckp ah..

"mak nab x nk mcm nih.. mak nab nk boy pulak"

skalikan cukup masa dia bersalin kan baby tuh meninggal tnpa sebab.. dan baby tuh girl lgk..

aku skang mcm depress pun ada jgk tatau sbb apa la.. sbb byk x terpk kotss

sHiReEn said...

betul tu kecik... aku pun tak kisah kali ni boy lagi.. aku tetap terima... dah rezeki aku semua boy kan... alhamdulillah....

Blackdiamond Forever said...

Shireen, pengalaman aku mengandung anak ke-3,sejak seawal minggu pertama pregnant lagi aku set mind, bahawasanya anak dlm perut ni GIRL...aku siap nazar lagi, kalau girl aku nak pakai tudung...tiap2 hari aku imagine girl...ye lakan sebelah pihak aku straight u lelaki(abang2ku), sebelah black pula banyak anak saudara lelaki, perempuan ada 2 org je...mana tak aku desprate sgt nak dapat girl..aku tanak la cuba samapai anak ke-5 ..hehehe..penat mak....
bulan ke5 aku gi scan, doktor kata confirm girl,mlm tu x lena tidur aku angan2...sampai subuh. tapi aku still tak percaya lagi...bulan ke7 pun aku scan juga,sama doktor cakap girl juga.Alhamdulillah doa aku dimakbulkan...sehari usia Dynas aku terus kenakan tudung dikepala. ALHAMDULILLAH.REZEKI..
Shireen, kalau anak ke3 ko lelaki, cuba lagi anak ke4 2009 ni ek...hehehe...all da best 2 u...

sHiReEn said...

Allah dah makbulkan doa ko intan..alhamdulillah... takpelah.. kalau kali ni lelaki gak.. aku cuba lagi errkk intan.. hikss.... tp idaklah tahun 2009 gakk... tunggu arr... 3 tahun lagi...