Nuffnang

Tuesday, December 2, 2008

errmm alahai....

Sapa Pengarah Hospital Putrajaya ni?? aku nak report kat pakcik aku.....

eeekkeellee...mcm bagus jer ayat ko tu..... hikssss...

malam tadi aku ke emergency hospital.... sbb ptg tu aku bawa ler raziq ke klinik... nak follow up balik pasal demam cacar air dia tu.... sekali doc klinik lita alis tu suspect raziq ni sakit kaki, tangan dan mulut tu.... dia tak rasa raziq kena cacar air....aahh sudah... doc kasi refer letter kat hosp putrajaya....

aku sampai kat emergency dlm kul 8 lebih.. aku dah get ready beg raziq ngan beg aku... mana ler tau kann... kena warded ke.... sekali sampai sana.... mak aaiiii ramainyer orang.... tunggu punya tunggu... lamanyer...nama tak panggil² lagi...... aku tanya orang sblh aku tu... masa tu dah kul 10 lebih....

akak tunggu dari kul baper tadi???
akak tiba kat sini dari kul 7 dik.....

makk aaii... lamanyer.... bayangkan ler... orang yg dah tunggu 3 jam lebih tak kena panggil lagi....
sekali tu aku dgr ada sekumpulan student MMU.... bising².... dia bawa member dia.... demam... aku rasa mcm denggi... sbb member dia tu mengigil dah... aku faham ler... dah tunggu lama.... member dia pun dah tak bermaya... dan agak lembab gak ler services dia.. agak ke... ke memang..??? hahahaha... aku keja gomen... so aku tak berani nak kondem apa²...
tp yg aku menyampah tu... berlagak siut student² tu... aku dpt tahu.. salah sorang dari depa tu... kononnyer anak TanSri.. tu yg over lebih kann...

aku ngan akak sebelah tu dah buat ketupat dah... hiksss.... berlagak wei... kalau ko anak TanSri ke..anak YB ke.... dah byk duit.. buat per datang hospital gomen...pi arrr.... hosp berbayar.... errmm kalau aku bleh rakam potpet...potpet... pompuan tu kan best.... mcm² korang bleh dgr... tp masa tu aku tak daya dah... nak amik gambar pun tak daya dah.... terpikirkan sakit raziq ni...

tp aku nak story gak... antara ayat² student tu....

i benci government hospital.....
lembab nak mampus....
apa yg dorang buat kat dalam tu...
iisshh gambar jer ada kat carta tu.. nama tak ada... kalau aku tau sapa pengarah hospital ni.. skrg gak aku kasitau pakcik aku... ( tu baru pakcik wei.. belum bapak dia lagi) kekekek... aku dah terkekek gelak sambil buat ketupat ngan akak sblh....

errmm mcm² lagi arr... kalau korang dgr...conform sakit hati.. menyampah... tp aku akui arr jugak... mlm tadi services kat emergency agak slow..... korang bayangkan ler... aku tiba kul 8 lebih... kul 12 baru depa panggil nama raziq..... demi anak aku..aku tunggu gakk.... dah ler arini papa ada exam.. kesian papa....

Alhamdulillah... Raziq tak ada penyakit kaki, tangan dan mulut tu..... conform cacar air... tp bintik² merah dia tu terkumpul kat bahagian mulut ngan tangan... tu yg doc suspect tu... apa² pun... aku lega sangat......

kekekeke... student tadi tak kena panggil² lagi... sblm balik tu... hubby aku sempat sound kat tempat register tu....

"bang.... bawa ler budak² tu masuk cepat... nanti ada plak yang mati".... sempat lagi tau laki aku laser....

mamat tadi tu senyum jer...... errmm alahai...... mana satu yg aku menyampah ni...

student MMU yang berlagak ke.......... services kat emergency ni???
disebabkan aku insan biasa..... aku diam jerlah kan..... dah tentu aku ke gomen hospital sbb free... bagi aku.. korang jgn bising²... duit byk pegi arrr hospital berbayar.... kalau dah free... tunggu jer arrrr....

tp tu kata² dari mulut aku sbb anak aku tak serius...alhamdulillah.... kalau anak aku serius.... nak cepat dan terbaik... hantar ler hospital berbayar.. .duit bleh cari wei...anak tak ada gantinyer....

sekian dari aku kakitangan gomen...kekekekeke.....

4 comments:

jesnita_ns said...

ramai sgt org putrajaya sakit ek shireen..sian raziq..moga raziq cepat sembuh..

sHiReEn said...

tu arr pasal.. malam tadi lah depa semua nak sakit gak... tensen aku..

mamaputeri said...

beb..putri dulu kene HMFD tuh...aku amik cuti separuh gaji jg dia kene kuarantin kt rumah...penuh kt dlm mulut, tapak tangan n tapak kaki..kesian sgt..pepun ko bykkan sabar k...hope raziq cepat sembuh...

sHiReEn said...

oo yer ker... kesian putri.. tp smlm kat hospital doc kata anak aku bukan kena HMFD ni... cuma suspect jer... conform dia kena demam cacar air tu..