Nuffnang

Wednesday, December 31, 2008

Berdebor plak nak masuk tahun 2009

Hari ini hari terakhir untuk tahun 2008..... esok akan masuk tahun baru.....tahun 2009.... sebelum ni aku tak ada risau apa² pun.... tapi bila tengok jer kalender.... esok nak bawa tahun 2009.... terus aku terasa dup..dap...dup...dap.....

nak tahu kenapa??? yerlah....insyaallah aku dijangka akan bersalin MAC 2009... so tak lama lagi dah tu.... pejam celik..pejam celik.... habis bulan 1...pejam..celik..pejam...celik... habis bulan 2.... dah masuk bulan 3..... bak kata hubby.... masuk jer bulan 3... kita dah kena get ready dah yang.... tanggungjawab kita makin besar.....



Kandungan aku dah masuk 28 minggu.. Alhamdulillah.... kalau kira² ada lagi 12 minggu jer..... tapi kalau pengalaman anak pertama ngan anak kedua.... aku bersalin awal.... anak pertama aku awal 3 minggu.... anak kedua aku awal 2 minggu.... so kalau yang ketiga ni pun ikut jejak abang² dia....aku hanya ada lebih kurang 10 minggu jer lagi..... insyaallah awal atau pertengahan bulan 3... baby keluar ler tgk dunia..... baby dalam perut ni... jangan ditanya lah kan.... dah semakin aktif.... senget benget dah perut aku ni.... seronokkkkk....
Persediaan untuk baby baru ni... aku tak buat apa² pun lagi....aku dah senaraikan apa yang nak beli... tapi tak banyak..yerlah... barang² kebanyakkannyer semua dah ada... cuma tinggal beli baju baru jer utk baby..... tilam, bantal, barut, katil baby, bekas mandi, semua dah ada...so buat per nak membazirkan....
Eerrmm walaupun aku dah ada pengalaman bersalin... dah 2 kali bersalin... tapi perasaan takut tu masih ada lagiiiii wei..... aku dah terbayang² macam mana sakit yang memang teramat sakit tu akan aku tempuhi sekali lagi (bohonglah aku ckp tak sakitkan...so memanggggg sakitttttt).......tapi dalam sakit² tu.... dah nak masuk 3 gak anak aku kan....hiksss.... rezeki.....
Ya Allah.. kau permudahkanlah urusan aku kali ini seperti mana kau permudahkan urusan aku sebelum ini..... Semoga aku dan baby ni akan selamat....AMIN.......

5 comments:

jesnita_ns said...

besau nye perut ko shireen..cam tak caya jerk..

sHiReEn said...

tu arr... tu gambar baru jer aku tangkap tadi... hikss.. sblm ni tak nampak perut... masuk 7 bulan jer..tiba² jer macam sarat... laki aku kata... mcm nak beranak jer...

Blackdiamond Forever said...

shireen,kali ni ko dpt baby girl la..baby girl lambat sikit..kadang2 over due..macam aku 2 boy mmg cepat bersalin, baby yang ke3 girl lambat dua hari...over due..hehehe...yakin la bahawa baby dlm perut ko tu girl..lambat sikit..sabar ye...aku sentiasa doakan yang terbaik buat ko...Amin..take care

sHiReEn said...

Hikss...thanks intan... ramai yang kasi kata² peransang ni... ramai yg kata girl... apa²pun kita tunggu jer dia kuar... asalkan sihat sempurna selamat..alhamdulillah....AMIN...

Anonymous said...

wow! kecut perut aku tgk perut ko.. adakah perut aku akan begitu..

la nih dh nmpk jgk.. baru2 nk merasa dia bergerak tp lom rasa sgt (??))

caiyok shireen.. nnt aku post jadual peking yek..

leh congak2 anak lelaki ke pompuan..