Nuffnang

Friday, November 14, 2008

Rafiq..atok ngan nenek dah rindu giler tu..!!!

kul 11.30 tadi.... aku dpt panggilan dari ibu....

"yang..ibu dah nak sampai putrajaya ni"
"haaaa.... cepatnyer...ingatkan ibu sampai petang² nanti.."
"ibu dah tak sabar nak jumpa rafiq ngan raziq ni.... jap lagi ibu terus amik raziq kat umah mak errkk".... ( mak ni pengasuh raziq )
"errmmm ok arr... jap lagi yayang balik umah..."
"ooo jangan lupa yer... bawa balik sekali cucu ibu lagi sorang tu..." (errmm sapa lagi..rafiq arr...cucu kesayangan diaorang)
"errmm yerlah..." ( dalam hati aku... ibu abah datang bukan nak jumpa anak depa...cucu² yg depa utamakan dulu.. )

errmm tak kisah arr kan... cucu kesayangan depa pun.. anak² aku gak... sikit sebanyak...ada keuntungan untuk aku gak... lalalalala... nenek atok kasi duit.. masuk poket mama... hikss... tak arrr... gurau jer.. masuk tabung arrr... si rafiq tu dah dididik oleh papanyer.. dpt jer duit..masuk tabung... tak ada peluang arrr... mama nak masuk poket....

so.. kul 12 tadi .. aku pun pegi arr tabika rafiq... nak jemput dia... tp time tu rafiq tgh makan...so cikgu suruh rafiq habiskan makanan dulu...baru bleh balik... sementara tunggu rafiq habis makan....aku pun amik arr gambar budak² ni... sonok tgk gelagat diaorang...


kesian anak aku..tunduk jer makan... sbb cikgu ada kat sebelah..tgh perhatikan budak² ni makan....(rafiq duk tepi sekali..pakai baju melayu color biru tu)
sempat lagi tu jeling kat mama...rilekss arr sayang... habiskan dulu nasi tu...mama tunggu okey!!!

disiplinnyer korang makan... kalau kat umah...korang mcm ni ke?? oooo mungkin tidak pada rafiq....kekekekeke

"Teacher...i want somemore"..... waaaa....bagus arr korang ni...makan bertambah... korang nampak tak ada sorang budak tu tgh angkat tangan... minta nasi tambah tu... hikss....

kalau korang perasan... budak pompuan tu makan 2 pinggan... nasi dia dah habis...minta tambah.. cikgu kasi satu lagi pinggan... duk berlapik pinggan² tu... asal rafiq makan tak habis errkk.. iiisshh sonok tgk budak² yg ada selera nak makan ni...
lepas budak² ni makan... time diaorang mandi plak.. lepas badan dah segar... time tu zzzzzzzzzz... tempat tido pun cikgu dah siapkan...

No comments: