Nuffnang

Monday, November 17, 2008

Aku teringin..dia pun teringin.....

Tiba² jer aku teringin nak makan puding marble..... errmm tekak orang bawa budak ni memang mcm ni... suka² jer dan bila² masa jer...kalau dia nak makan itu... itu lah jugak kan... so celik jer mata pagi² smlm.... aku terus bersilat kat dapur nak buatkan puding marble.. kena arr buat awal².. so nanti lunch bleh buat pencuci mulut...hiksss.....



puding marble mesti ada 2 bancuhankan.. so ini bancuhan coklat....I likee....
ini plak bancuhan kastard ngan susu cair... color kuning cair...

puding aku dah siap... tp blum boleh makan lagi...kena sejukkan dulu errkkk... nyum..nyumm...
dan inilah hasilnya.. aku tunjuk yg penuh ngan color coklat dulu....

pastu ini ala coklat² dah kurang sikit.. kastard plak yg penuh..ok ler tuuuuuu...so dah siap dah potong... dah bleh makan.... sedap weh... hehehehehe...
aku ingat dah settle arrr bab teringin aku.... hubby plak pandai teringin...hubby teringin nak makan roti jala...adoiiyaii...roti jala memang arr senang nak buat...tp senang bab bancuhan dia jer.... bab nak menebar jala ni yg aku lomah ni...... tp disebabkan aku ni isteri yg patuhi selera suami... aku tunaikan ler jugak teringin dia tu... nanti meleleh plak air liur baby dlm peyut dia tu...lalalalala...


okey...jom kita menebar jala..... buruknyer....tp sedapkan bang.....hiksss


okey dah separuh siap... ada lagi wei... lenguh dah kaki aku ni.... berdiri jer megadap dapur..
akhirnya...siap jugaklah menu petang aku.... kari ayam tu memang aku dah masak utk lunch.... so senang... makan sekali ngan roti jala.....

so.. settle bab teringin utk ari minggu.... minggu depan apa plak yg teringin nak makan kann..... layannnnnnnnnn......

6 comments:

ARWEEN said...

rajin nyer akak
kalo dh kawen mmg kena rajin mcm gini ker

aduhhhh

nie maleh nk kawen

sHiReEn said...

hikss.. bila dah kawin... conform kena rajin... mcm² nanti bakal hubby arween minta nak makan ni...makan tu... nak tak nak... kena arr layan kann... yg penting.. kena byk buka resipi kat internet...hehehehe

KasihKuAlRayyan said...

fuyyo... ko dh pandai msk comot.. aku igt lagi dl si acit ckp dia mkn gulai air.. hahahaha.. jahat gile laki ko..

mamaputeri said...

beb,
rajinnyer ko masak..aku tau gak buat tu tp aku MALAS..penyakit yg tak dapek aku buang dr dulu..hehe

sHiReEn said...

Yong: aku dah nak masuk 3 orang anak yong... boleh ler tahan bab masak² ni....kalau tak jadi gulai air dulu..tak jadi gulai ayam mcm skrg tau.. hehehehe...

icam: nak buat mcm mana... lakiku nak makan..kalau tak buat nanti.. dia kawin lain plak...sapa yg susah..aku jugakkk...

mamaputeri said...

syabasla shireen,
aku kene blajar masak dr ko ler..hehe