Nuffnang

Friday, January 30, 2009

Ada orang sakit hati....

Aku ngan hubby... pas balik keja....time malam tu kan time rilex... anak² buat hal sendiri.... depa main sesama sendiri.... so aku ngan hubby duk lepak tengok tv..... sambil boring² tu.... biasa arr kan.. mesti arrr nak bermanja sikit².....hikss..... sambil² aku ngan hubby bergurau.... amik gambar...... tak sangka plak ada yang sakit hati......


abaikan muka aku yang sedia tembam... dan semakin mengembang..... kata tunggu masa nak meletupkan.....hiksss... alasannnnnnnnnn.....!!!


korang tengok arrr.... sebelum tu rafiq ngan raziq elok jer main...kejor sana... kejor sini..... agaknyer depa perhatikan mama ngan papa mengada.... depa dalam diam memendam perasaan.....hehehehehe


aku ngan hubby biarkan jer....nak tengok gelagat budak² ni.... tapi yang paling ketara...si kecik ni arrr..tunjuk perasaan betul.... kononnyer dia pun nak bermanja.... lentok terus kat kaki abang dia...... tergelak aku ngan hubby............



Wednesday, January 28, 2009

Imbau kenangan Dolu-Dolu.....

Anak-anakku...... kat sini arrr mama ngan papa bertemu.. kat sini arrr papa ngorat mama....(eehh yer kerr.... hehehehe.... hanya orang² tertentu jer yang tahu cerita sebenar....)..... atok nenek hantar belajar.... mama mengatal ngan papa kat sini..... apa²pun.. Alhamdulillah... dapat gak ler sekeping kertas yang buat mama cari rezeki sekarang ni....


Aku ngan hubby nak amik gambar berdua kat sini... tapi si kecik ni menyibuk sama.... errmm teringat kenangan dulu...sonoknyerrr..... merempit ngan papa pegi pantai..... hikss..

Macam² kenangan manis ngan pahit mama kat sini tau..... bukan setakat kenangan ngan papa.... kenangan ngan kawan² mama pun banyak...... nanti anak² mama dah besar... anak² mama mesti faham.... perasaan mama masa belajar ngan kawan².....bila masing² dah ada keluarga sendiri... dah kerja... saat² kat tempat belajarlah yang dirindukan sangat...... kawan² semua... bila aku jejak kaki kat luar Poly ni.... terbayang² kita jalan sama² pegi makan... tunggu bas nak ke
Pekan PD.... macam² kenangan.... RINDU WEIIIIIIII.....



Dulu amik gambar zaman slim ngan korang semua....hikss... sekarang gambar tengah boyot anak ketiga wei.... macam tak percaya jerrr......


layannnnnnnnnnnn.........




Ok arr... itu jerlah... pastu kami teruskan perjalanan balik ke melaka terusssss........ jauhnyer perjalanan kitaorang nak balik kampung.....hehehehehe......




Sarapan dimanaaaaa????

Sarapan dimanaaaaa?????



Yer...yer...ini laut.... hubby ajak masuk PD..... dah lama rasanyer tak jejakkan kaki ke PD... kami tiba kat PD dalam kul 9 lebih..... perrgghh... panasnyer tak terkata.... matahari dah atas kepala.....




possing dulu... rafiq mesti arr tak ada dalam gambarkan... sebab dia yang tolong tangkapkan gambar ni...hehehehe...


sarapan dulu kat Teluk Kemang....



hubby bawa si raziq ni jalan².... aku dah 32 minggu... dah tak daya rasanyer nak jalan banyak sangat..... asal gerak lebih jer.. nak ke tandas.... gerak jer..nak ke tandas...hikss......



Rafiq temankan mama okey......





okey... pas dah kenyang..... hubby dah bawa raziq jalan².... aku suruh arr rafiq naik kuda ni... tapi dia takut... mula² dia nak naik... tapi bila dah sampai dekat... dia tengok kuda..terus cancel..... agaknyer kuda tu jeling kat dia kot... terus tak jadi....hehehehe



Last²....dua beradik ni naik keta yang dah semput ni..... satu pusingan kat dataran Teluk Kemang tu RM5..... tp enjin dia semputttt.... asyik² mati... tapi layan jerlahhhh.......
okey.... pas dah sarapan.... dah jalan²... dah naik keta semput kat Teluk Kemang... aku ngan hubby bawa anak² ke tempat mama ngan papa kali pertama bertemu sehingga membibitkan cinta....hahahahaha..... loya arrr... apa lagi.....JOM.....!!!!







Jom balik kampung.......

Yeah...cuti yang panjang... harus kami sekeluarga pulang ke kampung..... balik perak atau melaka?? dah tentu balik melaka.. sebab keluarga aku kat perak tak ada..... depa ada family day kat sg.petani.... tahun ni aku tak dapat nak join.... disebabkan keadaan perut aku yang semakin maju ke depan..... tak larat arrr nak jalan jauh² lagi... itupun nasib aku tak join..... depa bertolak sabtu pagi tu kul 8pg tiba kat sg petani kul 5.30ptg..... kalau aku join.. mau aku beranak kat tengah² highway tu....
ok... so kami bertolak balik ke melaka pagi sabtu tu..... dalam kul 8 kami bertolak dari putrajaya... hubby ajak sarapan kat R&R seremban nanti..... tapi bila masuk R&R Seremban... ramainyer orang... ni mesti tak ada tempat duduk ni... so hubby ajak sarapan kat tutttttt...hikss... macam ler korang teruja sangatkan.... ok jom kita layannnn.......



dalam perjalanan balik melaka... masa ni budak² dah lapor... aku ada ler bekalkan macam²... biskut...milo.... roti...tengok baju raziq pun dah comot....


korang tengok anak teruna aku ni... dia cakap kalau duduk belakang dia tak nak pakai tali pinggang... duduk depan baru pakai..... yang aku herannyer... tali pinggang tu dah pakai... dah siap kunci... tapi macam mana si rafiq ni boleh terlepas gak... korang nampakkan tali pinggang tu...


si rafiq main kamera... dia paksa papa dia senyum..... hikss... papa tgh drive arrr....!!!



Agak² korangkan..... highway mana yang clear macam ni....?? highway yang tak banyak kereta... hiksss...

Friday, January 23, 2009

Sebut huruf "L"

Jom kita belajar sebut huruf "L"....... hehehehe.... rafiq ni tak baper reti nak sebut huruf "L"... Jenuh papa dia ajar..... tengok lidah papa ni..... lidah naik ke atas... hehehehe.. rafiq..rafiq.......

video

Thursday, January 22, 2009

Tugas mendidik anak....

Tahun 2009..... tahun ni rafiq dah masuk tadika untuk 5 tahun..... dan insyaallah tahun 2009 gak.... aku ngan hubby bakal dikurniakan seorang lagi zuriat....... so tanggungjawab kami berdua dah semakin besar...... dah masuk 3 orang errkk anak aku ngan hubby...hiksss....

kadang tu... bila hubby tenungkan perut aku yang tengah boyot ni..... hubby mesti tersengih²... hubby selalu cakap... tak sangka anak kita nak masuk 3...... Alhamdulillah abang..... ni semua rezeki dari Allah..... kita sebagai mak ayah.... tugas kita didik anak²...bentukkan anak² supaya jadi anak yang Soleh dan berguna.... AMIN.....

Dalam tak sangka² tu.... hubby ada niat tu.... suruh teruskan lagi sorang tahun depan.... hubby kata.. senang citer.... susah sekaligus sekarang.... aku pun cakap arr dengan penuh sopan santun..... rileks dulu bang.... perempuan ni kena jaga gak luar dan dalam..... lagipun kita muda lagi....panjang lagi masa tu.....

ok berbalik pada citer mendidik anak²... aku ngan hubby pun dah buat jadual..... sekarang ni hubby handle Rafiq... aku handle Raziq..... segala keperluan rafiq...hubby akan uruskan.... aku akan uruskan raziq...insyaallah nanti baby keluar.... dah tentu baby aku kena uruskan... raziq kami akan uruskan sama²....

time malam pun... aku jaga raziq... hubby jaga rafiq...pandai hubby aku kann.... dia jaga yang dah besar... tak payah bangun tengah² malam nak tukarkan pampers ke...buatkan susu ke.... hikss.... tapi takpe.... lagi besar anak tu... lagi besar tanggungjawab dia.....

Hari keja macam biasa... pagi hubby bangun uruskan rafiq siapkan pegi sekolah.... balik keja... selang sehari hubby pegi jogging.... bawa sekali rafiq.... balik jogging...rehat sekejap... pastu mandi.... hubby semayang magrib dengan rafiq.... sementara tunggu isyak... hubby akan ajar rafiq mengaji..... lepas mengaji...semayang isyak plak.... lepas tu... rehat sekejap... makan dan minum sama² sekeluarga sambil tu borak dan layan anak2 .....

ok dah rehat..... tugas hubby perhatikan rafiq buat keja rumah yang cikgu kasi sambil tu ajar apa yang patut....... wwooooo hubby garang ooooo....... hehehehe..... itulah tugas hubby uruskan rafiq..... lagi besar errkk tanggungjawab hubby..ok ler tuuu.....


tengok arrr tu.. sambil mengaji.....sambil tu hubby soal rafiq huruf jawi..... BA ada baper titik?? atas ke bawah?? heheheheh

ok... lepas mengaji... salam cium tangan papa yer.....


ini plak..... hubby tengah mengajar rafiq ABC plak.... siapkan keja rumah.... si kecik ni sibuk jer.... dia pun sama nak belajar....



Meja belajar ada.... tapi hubby kata.... takpe..sekarang ni kita ajar dia secara santai dulu....jangan terus tegas.... nanti anak boring.... waahhhh.. nasib ada hubby... kalau tidak... tak tahu macam mana aku nak didik anak sorang²....



ok raziq.... meh sini mama didik raziq plakk... color semua warna merah tau...hehehehhee...
Hancur anak aku... kalau aku yang didik..... asal boleh jer....hiksss..... baru aku berakal sekarang ni.... bukan senang nak mendidik anak².... Alhamdulillah.... hubby banyak membantu dalam menguruskan anak².... Semoga kalian menjadi anak yang soleh dan berguna yer sayang... AMIN......


Monday, January 19, 2009

Bila atok ngan nenek nak balik.....

Dah seminggu ibu abah lepak kat umah...... so budak² ni kalau dah lama sangat ada atok ngan nenek..... depa payah sikit nak berenggang.... petang semalam ibu abah nak balik ipoh dah...... Rafiq ngan raziq.... dah buat muka seposen.....

time atok nenek nak balik.... aku ngan hubby turun sekali..... hantar sampai ke kereta.... terus bawa depa ke taman.... untuk depa lupa sekejap sedih depa tu....hikss... tak ada arrr terasa sangat bila naik umah....atok nenek tak ada..... tak ada ler terasa sunyi jerkan....




Hai.... saya Raziq Syahmi......

Saya plak Rafiq Syahmi......


Si kecik ni kann.... aku ajar naik ikut tangga..... dia naik ikut gelongsor ni gak.....sabau jerlah....
ok arr.... time main...semua happy...... bila ajak balik... dua² dah buat muka seposen...... sampai jer umah..... aku mandikan raziq kat bilik air luar..... hubby mandikan rafiq kat bilik air dalam bilik....settle....
masing² dah penat..... muka dah sedih.... terus terlelap.........

Friday, January 16, 2009

Konon dah besar arrr tu.......

Haiiyaaa.... dia ingat dia nak jadi abang tak lama lagi.... dia dah kira besar arrr tu..... kononnyer nak berdikari sendiri....tak nak susahkan mama lagi....hiksss.....

raziq...raziq.... awak tu baru jer setahun 4 bulan... kecik lagi ler sayang..... belum masanyer nak suap nasi tu sendiri......



ni tengahari tadi.... aku balik umah... nak suapkan dia makan nasi.... beriya-iya dia nak suap sendiri.....

errrmm..tak sempat nak bentang tikar ke suratkhabar ke.... dia dah menjerit-jerit minta pinggan nasi tu...... layan kan jerlahhh..



haaa.... makan...jangan tak makan........



kita lenyek-lenyekkan nasi ni dulu... baru sedap untuk dimakan yer kawan-kawan.....



ni baru sikit dia makan berterabur.... bila dah banyak benor nasi berterabur... apa lagi... mama dia dah jadi tarzan arrr... tak sempatnyer nak amik gambor lagi.....
so... tengahari tadi... aku balik bukan untuk rilekss yer...... dah ler rehat panjang..... sibuk melayan anak-anak..... dan ditambahkan lagi keja oleh anakku sorang ni........ zzzzzzzz......





Wednesday, January 14, 2009

Raziq sakit lagi.....

Raziq dah 2 hari batuk ngan selsema..... tapi malam tadi duk merengek jer... sampai tahap sesak nafas.... bila nafas plak ada bunyi....... kebetulan plak malam tadi hubby keja kul 9 lebih baru balik umah.... hubby balik umah jer... terus peluk anak dia.... dia tgk keadaaan raziq macam dah teruk.... hubby ajak pegi ke klinik..... (kesian gak kat hubby... tak sempat salin baju...tak sempat nak makan)....

tapi mestilah anak diutamakan dulu..... sampai jer klinik...doc check (sambil geleng kepala..) aku dah cuak ler ni.... sbb dulu raziq pun kes macam ni gak... tp masa tu dah tahap Jangkitan Kuman dalam paru-paru....... malam tadi doc ckp... dalam paru-paru dia memang dah ada bunyi.. kahak dah penuh...

so...doc suruh amik oksigen untuk legakan..... sampai umah lega ler sekejap.. dapat raziq tido lena 2 jam jer... pastu dah mula menangis.... mama ngan papa tak tido dibuatnyer..... so jap lagi... aku nak bawa raziq ke hospital plak...

korang doakan semuanyer okey yer..... tak nak lagi raziq masuk hospital.... dulu masa dia 9 bulan kena tahan sampai 6 hari sebab jangkitan kuman dalam paru-paru....

ok... aku nak amik raziq bawa ke hospital.....chowww....!!!

ni malam tadi kat Klinik Lita Alis.......

kesian dia.... cepat sembuh yer sayang.....

* petang semalam rafiq tido dari kul 4 petang sampai ke pagi...... kul 5 pagi rafiq gerakkan aku sambil marah-marah....."kenapa mama tak kejut rafiq.... rafiq ada keja sekolah tau"..... dah ler aku tak tido malam tadi jagakan si raziq.... baru nak lena... dah kena temankan rafiq buat keja sekolah kul 5 pagi tadi.... sabo jerlahhhh.........(memang salah mama gak ler...sebab tak check beg sekolah dia..... yerlah...malam tadi sibuk ngan raziq sakit....)....sorry yer abang rafiq...!!!

Monday, January 12, 2009

Putrajaya Sesak....

Alahai... putrajaya dilanda kesesakan lalulintas arrrr..... tak penah² putrajaya sesak macam ni...tiba² pagi ni.... punch card aku merah wei..... sedangkan kuar umah dari 7.20 lagi.. jarak umah ke opis dalam 10 minit jer..... tp pagi ni... aku sampai opis 8.10.....



Hubby dah mula hantar mesej kat bos... kata jalan sesak.......



dari arah sana pun dah sesak.... nak bertembung dengan arah kitaorang.....


Eerrmm boring.... boring....



Rupa-rupanya kesesakan ni disebabkan dari Parcel E...... pintu masuk sana dah tersekat.... harap-harap lepas ni tak akan berlaku perkara macam ni lagi.....



Friday, January 9, 2009

Jiwa aku kembali tenangggg.....

Jeng..jeng... jeng.......


Aku dah okey ngan hubby..... tak sempat nak tunggu malam pun.... balik jer umah smlm.... dalam setengah jam tu...aku dah mengalah..... sonang jer.... minta ampun...minta maaf... salam cium tangan......

korang nak tau...apa reaksi hubby??? dia bleh ketawakan aku..... siut jer tauuuu..... hubby kata... merajuk ler lama²..... arini tak nak kurung dalam bilik lagi ke???? eeeehhh ayang dah minta ampun ni pun dah kira baik tauuu....hiksss......

biasa arrr kann.... nak jadi isteri solehah ni bukannyer senang...... susah betul aku nak taat pada suami..... sepatah hubby cakap....10 patah aku menjawab..... satu das hubby kasi.... 10 das aku balas.....bleh gitu...???? errmm skrg ni.... kalau aku merajuk ke.... sakit hati ke...... pujuk arrr diri sendiri.... hubby aku bukan suami yang romantik yerr.... nak pujuk kasi bunga bagai....hikss.....

adat rumahtangga memang macam tu... mana ada sentiasa manisss jerrr...... so...malam tadi aku dah tido bilik sendiri.... tak tido bilik asing² dah..... kui..kui..kui.... (mesti arr malam terindah apai)...... kekekeke......



so.... pagi tadi kami sarapan bersama....... hubby siap cakap.... dah lama kita tak makan sama² kan...??? kekekeke.... alaaa baru 3 hari tak makan sama².... ok ler tu......!!!





ni kes balas dendam..... laporrr wei...... banyak aku makan tadi.......
errmm udah.... pasni malas nak merajuk lama² dah.... buang masa aku jerr..... aku jugak yg kena pujuk diri sendiri kann...tak kuasa aku....hikss...!!!

*** bila dah okey.... bila dah bertegur.... macam² aku bercerita..... hubby senyum jer.... sempat lagi perli tu.... citer utk 3 hari yer yangggg......???? menyampah aku..... asyik kena perli jer dari petang semalam....

Thursday, January 8, 2009

Nak tak nak....aku kena mengalah gakkk....!!!

pagi tadi aku mengadu kat ibu pasal aku majuk² ngan hubby ni...... hahahaha.. tak kosa ibu aku nak layannnnn....... errrmm ibu just cakap.... apa² saja arrr korang ni... kesian kat budak²....
ibu tak cakap banyak... ibu dengar jerrr... (sebab aku tak mewarisi kelembutan ibu aku tu.....)....

tapi tadi dalam kul 2 lebih..... ibu call..... ibu tanya aku dah okey ke ngan hubby?? aku cakap... blum lagi.... hati masing² masih keras lagi....hikss..... seperti biasa arr kann.... ibu suruh aku mengalah..... ibu suruh aku tegur hubby.... alamakkkk...

errrmm tengok ler keadaan balik nanti mcm mana..hehehehe.... tapi kalau malam ni aku tak bertegur gak... ini dah kira malam ketiga.... waaahhh.... nanti susah plak aku nak beranak.... takut kena daulat plakkk..... berdosa lah kann... 3 hari tak bertegur.... kalau tak ok gak malam ni.... pagi esok dah 3 pagi aku tak salam cium tangan suami sebelum pegi keja.......

so..nak tak nak... balik umah nanti.... aku kena gak arrr mengalah.... tapi jangan dia plak jual mahal ngan aku sudah.... terlebihh sudahhhh....!!!! dalam fikiran aku dah fikir...... apa nak buat dulu ni..... dalam keta nanti...aku nak senyap dulu...... sampai umah.... aku nak settle dulu keja umah sikit²...(sebab dah 2 hari aku berkurung dalam bilik pas balik keja...so apa jadi ler ngan kain baju kat umah tu kan..hehehehe)......

pas dah settle keja umah... settlekan gosok baju keja esok.... siapkan beg anak² utk esok..... aku siapkan diri aku plakk.... dah settle semua... baru ler aku buka mulut.... hahahaha.... selalunyer hubby tak susah nak pujuk..... amik tangan dia... minta ampun.... minta maaf..... cium tangan dia..... pastu tanya hubby....."abang maafkan ayang tak?"....... kalau dia cium tangan aku balik...tu tandanyer dia dah maafkan aku balik...... hahahahaha....

tapi itu kalau kes gaduh sebelum ni arr.... tapi tak tahu ler apa kes malam ni.... kalau dia jual mahal... aku malas dahhh... bukan salah aku lagi... aku minta maaf kannn.......!!!!

korang doakan aku errkk..... tiba² takut plak..... banyak dosa kat suami... susah plak aku nak beranak nanti...... hikss..........

Jiwa aku kacauuuuuu.......

Perrgghh....dugaan betul mengandung kali ni...... jiwa aku kacau betul sejak ari selasa aritu.... arini dah masuk 3 hari aku tak bercakap ngan hubby...(yer..yer...saya tahu saya berdosa)..... tapi kalau dah selalu sangat aku ni senang dipujuk..... sebab tu hubby tak insaf² nak sakitkan hati aku kan....hiksss....

pagi selasa tu ada ler sikit perselisihan faham.. (kalau aku citer kat korang... mesti korang ketawakan aku... sbbnyer.... masalahnyer memang kecik jerr.... ) tp biasa arrr.... aku ni kira keras hati gak ler kann.....

tengahari selasa tu....hubby ada sms.... ajak kuar lunch... suka² hati dia jerkan... dah ler pagi tadi sakitkan hati aku....... pastu tengahari tu... macam tak ada apa² jer berlaku.... aku balas sms dia.. "malas... pegi ler lunch sendiri".... (dengan harapan dia nak pujuk aku lagi...)....tapi hampeh...... sampai ler ke malam......



ni kes aku berkurung dalam bilik malam selasa tu...hehehehe... protess..protess.... raziq yg setia temankan aku.... rafiq temankan papa dia kat luar......

nasib dah ada 2 orang anak... sorang kat papa...sorang kat mama......

*****************************************************************************

Okey... malam tu aku tido ngan raziq dalam bilik berasingan... ingatkan nak bangun gak ler tido dlm bilik sendiri...tapi terlajak....sedor² jer dah pagi.... (dalam hati.... keras gak hati laki aku ni... tak nak pujuk aku masuk bilik pun....)....hahahahaha....padan muka aku...!!!
so... pagi semalam... macam biasa..... pegi keja.... hubby hantar aku.... sampai jer opis terus kuar keta.... ooohh.... pagi semalam dan pagi tadi aku pegi keja...aku tak salam pun hubby.... (protes tetap protesss..).....
smlm pun hubby keras hati gak.... selalu dia ada call kat opis.... tapi tak ada call langsung... tp dalam kul 12 lebih tu.... bos aku ckp... suami ada call tadi.... (mungkin aku tak ada kat tempat...)...tp aku kan merajuk.... aku tak nak call balik..... pastu tak sampai 5 minit... dpt sms dari hubby... hubby ajak kuar lunch......
errrmm dalam hati kata gak... nak mengalah ke tak nak ni..... aku amik keputusan nak jual mahal lagi..... aku tolak pelawaan dia... aku siap sakitkan hati dia.. aku nak kuar lunch ngan member opis....(tapi tak ada pun.... aku sorang² tapau kat kantin)...kekekekeek....
errmm dengan harapan... balik umah nanti... hubby pujuk arrr.... on the way balik ke rumah.. hubby singgah kedai makan.... dia turun ngan rafiq jer.... tak tanya pun kat aku nak makan apa..?? (dalam hati sedih gak ler... tp ego punya pasal...diam jerrr...)...... hubby ada tapau makanan.. aku tak tahu ler dia tapau apa....
sampai jer umah... aku terus amik raziq...kurung lagi dalam bilik..... heheheheh.... pastu rafiq masuk bilik bawakan mee goreng yang hubby tapaukan tadi.... siap ada sudu ngan garfu lagi....
"mama....papa suruh makan....nanti laparr...."
"tak nak... letak luar"....(waahh anak pun jadi mangsakan..kesian)
kat luar...aku dgr rafiq ckp kat hubby.....
"papa....mama tak nak makan..."
(abang ooo abang... pujuklah binimu ni.....)...... agaknyer hubby aku pun malas nak layan.... padan muka aku....



seperti biasa.... raziq ler peneman setia aku dalam bilik.......


dalam bilik budak² ni aku duk berkurung........



raziq pun bukan tahu apa² kan... dia duk main jer mainan.... sekali sekala..... baring ngan aku atas katil....




bila arr hubby nak masuk ni... tak nak pujuk aku ke?????


susu raziq aku dah siap buatkan..... malas aku nak kuar bilik lagi........
akhirnya....malam tadi pun aku tido ngan raziq dalam bilik lain.....errrmmm..... masing² keras hati..... bukan apa.... selama ni kalau hubby sakitkan hati aku.... aku senang dipujuk.... sebab tu dia buat lagi..buat lagi....dan buat lagi......
tapi kali ni.... aku protes ler lama sikit...... tp biasa arrr lelaki.... mana bleh tunduk pada perempuan kannnn....!!!!








Tuesday, January 6, 2009

Rafiq dengan Oreo...!!!

Sekolah dah bermula...... setiap hari aku mesti bekalkan rafiq biskut oreo dalam beg sekolah dia ni.... rafiq ni memang hantu oreo..... aku tak kisah ler kan... setiap hari kena bekalkan satu plastik oreo ni...kecik tak main ler... nak yg besorr...hiksss....
Yang bestnyer.... bila buka kat sekolah.. dia kasi ler biskut ni kat kawan² dia sekali.... termasuk ler cikgu² dia...hahahaha.... murah rezeki anak aku ni...... tapi mama yang parah tau.... tiap² kena beli biskut oreo ni... pas balik sekolah jer... kalau stok oreo dah habis kat umah.. mesti rafiq ajak singgah petronas....nak beli OREO....
Boleh jadi duta Biskut Oreo tak?? yang tak bleh tahan... kalau main gaduh² ngan papa dia.... rafiq siap cakap..."sayalah BEN 10 OREO"....hehehehe... apa ler kena mengena ngan oreo kann??

Agaknyer dia fikir... kalau makan Oreo ni... dia bleh jadi kuat... satu lagi dia selalu sebut....
"Rafiq kuat mcm Pepaya"... adoiiyaiii...terpengaruh betul ler budak² ni......



Makan rafiq...selagi bleh makan....... entah bila ler dia nak jemu dari makan biskut oreo ni.....