Nuffnang

Thursday, January 8, 2009

Jiwa aku kacauuuuuu.......

Perrgghh....dugaan betul mengandung kali ni...... jiwa aku kacau betul sejak ari selasa aritu.... arini dah masuk 3 hari aku tak bercakap ngan hubby...(yer..yer...saya tahu saya berdosa)..... tapi kalau dah selalu sangat aku ni senang dipujuk..... sebab tu hubby tak insaf² nak sakitkan hati aku kan....hiksss....

pagi selasa tu ada ler sikit perselisihan faham.. (kalau aku citer kat korang... mesti korang ketawakan aku... sbbnyer.... masalahnyer memang kecik jerr.... ) tp biasa arrr.... aku ni kira keras hati gak ler kann.....

tengahari selasa tu....hubby ada sms.... ajak kuar lunch... suka² hati dia jerkan... dah ler pagi tadi sakitkan hati aku....... pastu tengahari tu... macam tak ada apa² jer berlaku.... aku balas sms dia.. "malas... pegi ler lunch sendiri".... (dengan harapan dia nak pujuk aku lagi...)....tapi hampeh...... sampai ler ke malam......



ni kes aku berkurung dalam bilik malam selasa tu...hehehehe... protess..protess.... raziq yg setia temankan aku.... rafiq temankan papa dia kat luar......

nasib dah ada 2 orang anak... sorang kat papa...sorang kat mama......

*****************************************************************************

Okey... malam tu aku tido ngan raziq dalam bilik berasingan... ingatkan nak bangun gak ler tido dlm bilik sendiri...tapi terlajak....sedor² jer dah pagi.... (dalam hati.... keras gak hati laki aku ni... tak nak pujuk aku masuk bilik pun....)....hahahahaha....padan muka aku...!!!
so... pagi semalam... macam biasa..... pegi keja.... hubby hantar aku.... sampai jer opis terus kuar keta.... ooohh.... pagi semalam dan pagi tadi aku pegi keja...aku tak salam pun hubby.... (protes tetap protesss..).....
smlm pun hubby keras hati gak.... selalu dia ada call kat opis.... tapi tak ada call langsung... tp dalam kul 12 lebih tu.... bos aku ckp... suami ada call tadi.... (mungkin aku tak ada kat tempat...)...tp aku kan merajuk.... aku tak nak call balik..... pastu tak sampai 5 minit... dpt sms dari hubby... hubby ajak kuar lunch......
errrmm dalam hati kata gak... nak mengalah ke tak nak ni..... aku amik keputusan nak jual mahal lagi..... aku tolak pelawaan dia... aku siap sakitkan hati dia.. aku nak kuar lunch ngan member opis....(tapi tak ada pun.... aku sorang² tapau kat kantin)...kekekekeek....
errmm dengan harapan... balik umah nanti... hubby pujuk arrr.... on the way balik ke rumah.. hubby singgah kedai makan.... dia turun ngan rafiq jer.... tak tanya pun kat aku nak makan apa..?? (dalam hati sedih gak ler... tp ego punya pasal...diam jerrr...)...... hubby ada tapau makanan.. aku tak tahu ler dia tapau apa....
sampai jer umah... aku terus amik raziq...kurung lagi dalam bilik..... heheheheh.... pastu rafiq masuk bilik bawakan mee goreng yang hubby tapaukan tadi.... siap ada sudu ngan garfu lagi....
"mama....papa suruh makan....nanti laparr...."
"tak nak... letak luar"....(waahh anak pun jadi mangsakan..kesian)
kat luar...aku dgr rafiq ckp kat hubby.....
"papa....mama tak nak makan..."
(abang ooo abang... pujuklah binimu ni.....)...... agaknyer hubby aku pun malas nak layan.... padan muka aku....



seperti biasa.... raziq ler peneman setia aku dalam bilik.......


dalam bilik budak² ni aku duk berkurung........



raziq pun bukan tahu apa² kan... dia duk main jer mainan.... sekali sekala..... baring ngan aku atas katil....




bila arr hubby nak masuk ni... tak nak pujuk aku ke?????


susu raziq aku dah siap buatkan..... malas aku nak kuar bilik lagi........
akhirnya....malam tadi pun aku tido ngan raziq dalam bilik lain.....errrmmm..... masing² keras hati..... bukan apa.... selama ni kalau hubby sakitkan hati aku.... aku senang dipujuk.... sebab tu dia buat lagi..buat lagi....dan buat lagi......
tapi kali ni.... aku protes ler lama sikit...... tp biasa arrr lelaki.... mana bleh tunduk pada perempuan kannnn....!!!!








9 comments:

MKBS Resources Sdn. Bhd said...

Woish.. kalau akupun biasanyer aku mengalah. Lelaki mmg ego. Tapi bila pk2 balik jadik isteri derhaka lagi berdosa kan... ko mengalah jela... sambil tu ko sekolahkan sikit si acit tuh. Aku selalu gitu...bila dah baik aku terus luah perasaan aku dalam pelukannya...wakakakka...romantik siut...

jesnita_ns said...

hai mak yong lama tul merajuk..nt babypn jd cembeng kuat ngajuk nt..udah le tu shireen..ko keras hati..nt laki ko lagiiiiiii keras hati tau..
dia org ni sekali 2 je pujuk..pastu klau tak layan..nt dia org lak keras hati..hahahhaha mcm pengalaman aku gak..udah le tu..damai jer..mesti syiok kan pas dah gaduh pastu damai..pastu tuuuuuuutttttt terpaksa disensored kan..hahahhaha

sHiReEn said...

hahahaha.... anie apai oooii... dah selalu sangat aku mengalah.... sekali sekala nak gak dia pujuk aku.... tp cara dia pujuk...simple betul...tensennnn.....

mcm tak ada apa² berlaku.... tgk arr malam ni mcm mana... kata malam jumaatkannn..hehehehe

Blackdiamond Forever said...

Gateii Aunty chiin ni majuk laks...tapi cam sama ngan mama irfan je...hehehe....

sHiReEn said...

alaa intan.... aku kenal ko arrr.... hehehehe...macam tak biasa majuk² ni....

alia said...

salam terjah...no komen x dok pengalaman....

Blackdiamond Forever said...

ya la..mananya ko tak kenal aku..kanke..masa zaman aku majok2 ngan black dulu ko jadi saksi..hehehe...siap abah ko bawa aku naik kete gi cari black kat padang kledang...ingat tak? huhu

lin kecik said...

shireen,,

aku ada makcik kan masa dia peknen kalo laki dia x bg buat apa ke kan dia majuk berkurung dlm bilik jdk batu ko,, x mkn x minum..seminggu beb!

ko tau ank dia kalo majuk jdk cenggitu jgk..

ahahhahaha lelaki mmg x mkn saman,, mmg ske buat muka tembok,, dh sakitkan hati kita mcm xde apa yg jdk jek..

biasa tuh biasa

sHiReEn said...

alia : salam terjah..takpe belajar dari pengalaman...hikss..

Intan : kekekeke... antara ko ngan aku intan banyak nau kenangan zaman sekolah....lepas sekolah pun ada kenangan pahit gak...kekekeke...

kecik : tu arr.. ni mesti anak aku cembeng jer kejanyer... pregnant kali ni aku kuat majuk...