Nuffnang

Thursday, February 19, 2009

35 Minggu 2 hari sudahhhh.....!!!!

kandungan aku sekarang dah cecah 35 minggu 2 hari...
Contractions dah bertubi² aku rasa....
sakit pinggang jangan cakap arr...... perut sentiasa mengeras
adoiiyaii... nak jalan pun dah sakit... terasa ngilu jerrr kat errrmm (paham² sendiri arr..) hiksss
24 Februari ~ 36 minggu
3 Mac ~ 37 Minggu
10 Mac ~ 38 Minggu
17 Mac ~ 39 Minggu
24 Mac ~ 40 Minggu
Yang mana satu lah tarikh pilihan anak aku untuk melihat dunia ni........
Kalau ikut pengalaman anak pertama..... 37 minggu rafiq dah keluar...
pengalaman anak kedua plak...... 38 minggu raziq keluar.....
dalam keadaan aku yang semakin dah tak larat ni...
aku harap baby keluar awal macam abang² dia....
Bila aku duk sorang² ni....mula arrr teringat balik sakit bersalin yang MAHA sakit tu...
hehehehe.. kadang tu.. aku cuba ingat balik....teknik² meneran.....
dalam diam... aku tarik nafas dalam².. pastu aku cuba teran main²....
iisshh kalau teran betul²... ada plak terkeluar anak aku kat opis ni...hikss...
yerlah.. kalau salah teknik meneran.. tak kuar arrr anak aku nanti....
teknik yang betul.... tarik nafas dalam²... pastu tahan jangan lepaskan..... dan pushhhhhhh......
bila dah push tu... baru arr lepaskan balik nafas yang korang tahan tu....
dan cuba arr lagi sampai baby selamat keluar....
Aku sentiasa berdoa... semoga kali ini aku dipermudahkan bersalin.....
sepertimana aku bersalinkan Rafiq dan Raziq...... AMIN......
Korang doakan aku dan baby selamat errrkkk....

5 comments:

jesnita_ns said...

shireen..ok gak..siap turunkan ilmu meneran tu..aku dulu tak reti meneran...hahahahah..sampai 5 org nurse dok tolong aku..3 tolak perut atas..2 lg tunggu kt bawah..hahahaha

sHiReEn said...

anak pertama biasa arr apai.. ko simpan ilmu ni untuk bersalin lagi...lagi...lagi dan lagi...hehehehe...

MKBS Resources Sdn. Bhd said...

aku doakan ko selamat kedua-duanya... tak sabo nak tunggu ko bersalin...gian lak nak beranak lagik..tapi nantila...aduiiiyaiii. Teringin nak rasa sakit brsalin tuh....

sHiReEn said...

Terima kasih anie... naper ko tak sabar nak tunggu aku bersalin.. ooo pas aku bersalin.. ko nak sambung plak errk.. ehehhehe... ala anie.. ceaser ke normal ke... janji ko dah ada zuriat....

paij188 said...

Hai, kak shireen.. hope sama la kite pregnant... saya due next month. 2nd baby.. anyway, hope akka ingat saya lg.. junior akak.