Nuffnang

Monday, August 17, 2009

Anak² tak sihatttt.....

fuh...fuh... fuh..... banyak tul sawang........ aauuuccchhuuummm..... kuikuikui.... sendiri kutuk blog sendiri.... lama tul aku tak update blog... entah arr.... tak ada plak aura nak datang nak update blog.. kalau nak ikutkan ada jer story.... tp kemalasan telah melanda... bz berkebun jer kat dlm facebook kann.. hikss...!!!

korang semua sihat tak??? skrg ni risau tul errkk pasal H1N1.... aku risau kat anak² aku jer... setiap hari pas balik keja... aku mesti check suhu badan tiga² orang anak aku ni.... bila suhu tu normal.. alhamdulillah.. legaaa.....

tp minggu lepas... ari rabu.. balik keja.. mcm biasa aku check suhu badan anak².... sekali tgk si rafiq.... suhu dia agak tinggi...nak bawa pegi klinik... risau plak.. sbb skrg ni ramai yg kata... elakkan pegi klinik@hospital... ok arr.. aku bagi lah ubat demam yg memang ada dalam peti tu... esoknyer tgk dah kurang panas.. tp batuk ngan selsema plak.. makin risau plak aku... yg paling risauuuuuuuuuuuu...... 2 orang adik dia pun batuk selsema ... errmm tak bleh jadi ni.. nak tak nak kena pegi jumpa doktor gakk...


ari jumaat tu aku halfday... pas solat jumaat... terus terjah ke klinik... sebagai langkah keselamatan.... aku paksa budak² ni pakai mask... time ni raziq okey lagi.. baik jerr... pakai mask duk atas kerusi... jgn lari mana² tau.. byk kuman...



korang tak rasa pelik ke... kitaorang ni pegi klinik ke pegi kenduri kawin.. hehehee.... skrg ni klinik kesihatan putrajaya.. (kat tempat lain aku tak tahu arrr)..... dah pasang khemah khas kat luar klinik.... sblm masuk klinik.. nurse kat depan dah check.. kita demam ke tak?? so sesiapa yg demam/batuk/selsema (atau senangkata ada ciri² H1N1 tu...) tak bleh masuk dalam klinik... kena duk kat luar.. bawah khemah.. bilik doktor yg merawat pun kat luar...



lepas dah check semua... alhamdulillah... anak² cuma batuk selsema biasa jer... cuma keadaan rafiq agak teruk sikit... kahak dah penuh dlm paru².... so kena amik neubilizer..... gambar kat atas tu.. raziq dah tak nak pakai mask... dia tgk jer papa dia... hiksss


masa aku amik gambar ni... hubby siap ckp... pakai mask pun nak amik gambar ke?? muahahaha... alaaa... boleh jer lah papa....


rafiq tgh sedut neubilizer... anak dah besar senang sikit.. dia sendiri yg pegang.. bila kitaorang disahkan tak ada penyakit tuttttttttttt.... baru kitaorang bleh masuk dalam klinik.... hikss..
Syukur Alhamdulillah..... Ya Allah.. kau lindungilah aku dan keluargaku.... jauhkanlah kami dari sebarang penyakit berjangkit..... AMINnnnnnnnnnn....
** oohh yerr... ptg tu gak... baby rifqi pun kena sedut neubilizer... kahak dah penuh dlm paru²..... dan pagi tadi pun dalam kul 2pg aku bawa baby rifqi pegi hospital kecemasan.... sbb dia asyik menangis jer... nafas pun dah berbunyi... macam susah jer aku tgk dia nak bernafas... pegi hospital... sedut gas lagi... alhamdulillah.. tak ada jangkitan kuman dalam paru²... kul 5.45pg baru sampai umah.... skrg kepala tgh weng...weng... ngantukkkkkkk... zzzzzzzzzzzzzzzzzz


2 comments:

jesnita_ns said...

ciin..risau ek anak² klau batuk ni..sbb sure kahak penuh kt dada..dia org bkn reti nk buang kan..teringat masa zafran baby..masa doc sedut kahak dulu..huhuhu..

sHiReEn said...

tu lah.. pastu nampak sgt si rifqi ni tak selesa.. merengek jer.. bila tido.... kalau batuk... mengamuk arr dia...